Platforma Națională pentru Achiziții Publice

Membrii PNAP

Ministerul Finanțelor

este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, care elaborează şi promovează politica unică a statului în domeniul finanţelor publice. MF asigură reglementarea și implementarea politicilor în domeniul managementului finanțelor publice, reprezintă organul de specialitate al administrației publice centrale responsabil de elaborarea politicilor previzibile, sustenabile și corecte în domeniul managementului finanțelor publice.

Agenția Achiziții Publice

este autoritate administrativă de specialitate, constituită în scopul fortificării capacităților autorităților contractante și dezvoltării abilităților mediului de afaceri în domeniul achiziţiilor publice, în scopul monitorizării conformității desfășurării procedurilor de achiziții publice, precum și al efectuării analizei sistemului de achiziţii publice. Misiunea AAP constă în implementarea coerentă a politicii statului în domeniul achiziţiilor publice și procesul de armonizare treptată a legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară, precum și monitorizarea funcționării eficiente a sistemului de achiziții publice.

Agenția Naţională pentru Soluţionarea Contestațiilor

este o autoritate publică autonomă şi independentă faţă de alte autorităţi publice, faţă de persoane fizice şi juridice, care examinează contestaţiile formulate în cadrul procedurilor de achiziţie publică. ANSC are obligația de a apăra drepturile și interesele legitime ale tuturor părților implicate în contestaţiile trimise spre soluționare fără nicio privilegiere sau discriminare.

Centrul Național Anticorupție

este succesorul de drept al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei din 1 octombrie 2012, scopul principal fiind de a combate infracţiunile economice și corupţia din Republica Moldova. Activitatea instituţiei vizează preîntâmpinarea, descoperirea, cercetarea, eliminarea infracţiunilor economico-financiare şi fiscale; contracararea corupţiei şi protecţionismului; contracararea legalizării bunurilor şi spălării banilor obţinuţi în mod ilicit, efectuarea expertizei anticorupţie a proiectelor de acte legislative şi a proiectelor de acte normative ale Guvernului, în vederea corespunderii lor cu politica statului de prevenire şi combatere a corupţiei.

Comisia economie, buget și finanțe a Parlamentului Republicii Moldova

este responsabilă de asigurarea cadrului legal privind: politica dezvoltării durabile şi asigurării creşterii economice; politica bugetară, fiscală şi vamală; politica financiar-creditară şi monetar-bancară; politica în domeniul comerţului interior şi exterior; optimizarea domeniului de activitate al sectorului real al economiei naţionale; optimizarea domeniului privatizării şi proprietăţii; executarea hotărârilor şi adreselor Curţii Constituţionale în domeniu etc..

Curtea de Conturi a Republicii Moldova

este instituția supremă de audit a statului, care efectuează misiuni de audit independente, credibile, transparente și de o calitate înaltă. Art.133 din Constituția Republicii Moldova, fundamentează CC cu un mandat suficient de larg, ce exercită controlul asupra modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare publice, rezultatele activității fiind raportate anual Parlamentului. Rolul Curții de Conturi este strâns legat de promovarea responsabilității, a corectitudinii şi a celor mai bune practici în gestionarea finanțelor publice.

Î.S. Administrația de Stat a Drumurilor (ASD)

este responsabilă de întreținerea, reparația, reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea și administrarea drumurilor publice naționale și a altor elemente de infrastructură rutieră, în scopul asigurării traficului rutier în condiții de siguranță, fluență și continuitate; de implementarea programelor de dezvoltare unitară a rețelei de drumuri publice naționale, conform cerințelor economiei. ASD, mai este responsabilă de administrarea eficientă a resurselor financiare alocate din Bugetul de Stat, Fondul Rutier și surse externe pentru reabilitarea, dezvoltarea, modernizarea și întreținerea rețelei de drumuri publice naționale.

Centru pentru Achiziții Publice Centralizate în Sănătate (CAPCS)

este autoritatea centrală care planifică și desfășoară procedurile de achiziții publice de medicamente; alte produse de uz medical; dispozitive medicale; transport specializat medical; servicii de mentenanță a dispozitivelor medicale și a sistemelor informaționale incluse în Registrul medical; servicii de tratare și eliminare a deșeurilor medicale; atribuie contracte de achiziţii publice, precum și evaluează și supraveghează executarea contractelor de achiziții publice finanțate din bani publici.

Camera de Comerț și Industrie (CCI)

este cea mai mare asociație de business din Republica Moldova, care reunește întreprinderi mari, mici și mijlocii din toate ramurile economiei naționale. Sistemul CCI cuprinde 10 filiale care acordă asistență companiilor, persoanelor juridice și fizice, de pe întreg teritoriul țării. CCI reprezintă interesele mediului de afaceri atât în raport cu statul, cât și cu instituțiile internaționale; facilitează parteneriatele strategice, orientate spre atragerea investițiilor; promovează relațiile comerciale naționale și internaționale; contribuie la aplicarea bunelor practici în dezvoltarea economică și socială a țării.

Banca Națională a Moldovei (BNM)

Obiectivul fundamental al instituției este asigurarea şi menţinerea stabilităţii preţurilor. BNM promovează şi menţine un sistem financiar bazat pe principiile pieţei şi sprijină politica economică generală a statului. În calitate de bancă centrală, îşi orientează eforturile spre atingerea obiectivelor sale strategice, aliniate la domeniile de activitate de bază. Acestea din urmă vizează politica monetară, supravegherea instituţiilor financiare, emisiunea monetară şi sistemul de plăţi.

S.A „Apă-Canal Chișinău

Activitatea întreprinderii constă în efectuarea prestării de servicii în domeniul gospodăriei comunale precum: serviciul public de alimentare cu apă potabilă şi industrială; serviciul public de canalizare; serviciul public de alimentare cu energie termică şi apă caldă; proiectarea şi construcţia reţelelor de apă şi canalizare; reparaţia utilajului electric şi mecanic; efectuarea investigațiilor de laborator a calității apei potabile/uzate etc..

S.A. Termoelectrica

este principalul producător de energie electrică și termică în regim de cogenerare din țară,  distribuitor și furnizor de energie termică din municipiul Chișinău. Termoelectrica deține un important sistem de instalații termoenergetice și o experiență bogată în domeniul producerii energiei electrice și termoficării centralizate. Totodată, asigură buna funcționare a sistemului termoenergetic non-stop, astfel încât lumina și căldura să ajungă în fiecare locuință.

Primăria municipiului Chișinău

este structura care asistă primarul general al municipiului în exercitarea atribuțiilor sale. Primăria îndeplinește atribuțiile stabilite conform Legii privind administrația publică locală și este organizată și funcționează în baza Regulamentului de organizare și funcționare a Primăriei municipiului Chișinău. În fruntea conducerii instituției se află primarul general. Administrarea publică a municipiului Chișinău este realizată de către Consiliul municipal Chișinău, consiliile comunale, orășenești și sătești și de către Primarul general al municipiului Chișinău, primarii orașelor, satelor și comunelor, ca autorități reprezentative și executive.

Primăria municipiului Cahul

este administrația publică locală care gestionează activitatea municipiului Cahul.

Primăria municipiului Bălți

reprezintă puterea executivă locală, care asistă primarul în exercitarea atribuțiilor sale legale în municipiul Bălți. În perioada interbelică sediul primăriei a fost în Casa Hagi Marcarov. În 1958, în Piața Independenței a fost construit Sovietul orășenesc al deputaților, în prezent adăpostind primăria. Clădirea este un monument de arhitectură înscris în registrul monumentelor ocrotite de stat. Organigrama și statele primăriei, compusă din direcții, secții, servicii, se aprobă de către consiliul municipal Bălți la propunerea primarului.

Institutul pentru Dezvoltare și Inițiative Sociale (IDIS) „Viitorul”

este un think tank independent, înființat în 1993, care combină cercetarea socială, politică și economică cu componente solide de advocacy. Instituția realizează cercetări aplicate de monitorizare pe mai multe domenii: economie, politica socială, politicile UE, dezvoltarea regională, dar și riscurile de securitate și de politică externă.

Asociația pentru Guvernare Eficientă și Responsabilă (AGER)

este o organizație neguvernamentală și non-profit, a cărei misiune este de a promova realizarea practică a conceptelor de bună guvernanţă. Scopul AGER constă în a contribui la promovarea reformelor pentru edificarea unui stat de drept bazat pe respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, în care guvernanţa este eficientă, transparentă şi responsabilă, activează în serviciul public şi beneficiul tuturor cetăţenilor.

Transparency International Moldova (TI Moldova)

a fost înregistrată ca filială naţională a organizaţiei mondiale anti-corupţie Transparency International la 14 iunie 2000. Una din principalele priorităţi ale Transparency International – Moldova este promovarea unei mişcări anti-corupţie, convocarea celor mai proactive personalităţi cunoscute în ţară drept promotori ai principiilor transparenţei, democraţiei şi evidenţei.

AO „Local Invest”

este o asociație obtească din raionul Râșcani, nordul Republicii Moldova, care are în vizor situația din partea de nord a țării.

Ați monitorizat achizițiile publice?
Da, desigur
Nu, niciodată
Acum puteți monitoriza achizițiile publice cu PulsAchiziții.